Poskytujeme vzdělávání, kde ruku v ruce spolu jdou teorie s praxí. Navazují na sebe, propojují se a vzájemně doplňují. Vzdělávání, které svojí smysluplností motivuje děti k aktivitě a udržuje v nich po celou dobu živý zájem o nové věci tedy o učení. Vedeme děti k zodpovědnému rozhodování i sdílení zodpovědnosti za vlastní vzdělávání. Zvyšujeme jejich odolnost, pomáháme utvářet a rozvíjet respektující vztahy napříč celou školkou i školou. Rozvíjíme u nich další oblasti odpovídající potřebám současné společnosti jako je spolupráce, sebereflexe nebo schopnost kriticky vyhodnocovat přicházející informace.
Školkový i školní život probíhá v reálných prostředích, naše vzdělávání je ve velké míře přesunuto z uzavřeného prostoru tříd, stolků a lavic do terénu. Na zahradě, v sadu, v lese všude tam se děti učí, pozorují, bádají. Každodenně s nimi v rámci vzdělávání zažíváme to, že jsme součástí přírody. Učíme je respektu k ní, chráníme ji. Jsme v přírodě a s přírodou. Vyjadřují to také jména našich školních tříd. Tvoří je názvy vzácných rostlin, které lze objevit v blízkém i vzdálenějším okolí naší školy. A tak např. místo 3. A máme třídu Pulsatilla. Rostou tu s námi také party Asplenium, Liparis, Luronia, Trichomanes, Cypripedia, Arctostaphylos, Pinquicula, Ligularia a Adenophora. Symbolicky tak vyjadřujeme touhu, aby to nejvzácnější, co v našem kraji vyroste a zesílí, tedy naše děti, tady zůstávalo a zanechalo silný otisk v dalších generacích.
Zajímá vás, jak se v základní škole Jurta žije? Jakými metodami pracujeme? Jak probíhá běžný den v naší škole? Chcete vidět, jak při výuce používáme metodu Sfumato, matematiku profesora Hejného, badatelskou výuku, nástroje RWCT, jak rozvíjíme digitální kompetence nebo jak od první třídy zapojujeme cizí jazyk do výuky? Domluvte si setkání s ředitelkou školy Petrou Landsperskou , přijďte si to vyzkoušet na vlastní kůži nebo nahlédněte do hodin.