Věříme, že radostný, slušný a sebevědomý člověk je klíčem k naplněnému životu.
Naše hodnoty nejsou jen slova. Každý den je naplňujeme s vědomím, že cesta je stejně důležitá jako cíl, ke kterému směřujeme.
Jsme součástí přírody, respektujeme ji, chráníme ji, jsme k ní šetrní, učíme se být v přírodě a s přírodou.
Jsme otevření a spolupracující.
Dobrými vztahy budujeme příjemné a bezpečné klima školy.
Víme, že každý člověk je jedinečný.
Učíme se kriticky přemýšlet.
Podporujeme kreativitu i osobitý přístup.
Obsah vzdělávání propojujeme s reálným životem a přípravou pro další život.
Trojúhelník provází celé školní vzdělávání. Spolupráce s rodinou i sdílená odpovědnost jsou jeho základem.
S rodinami dětí máme společný zájem, a tím je sebevědomé a radostné dítě v bezpečném, přirozeném a reálném prostředí.
Naším cílem je být školou, kde se každý cítí bezpečně, respektovaně a motivovaně k učení i osobnímu růstu. Usilujeme o vytváření podpůrného a podnětného prostředí, které umožňuje rozvoj fyzického, emocionálního i sociálního potenciálu všech členů školní komunity. Tvoříme programy a aktivity, které podporují rozvoj dovedností potřebných pro zvládání životních výzev a posilují odolnost dětí.
Školní vzdělávací program postupně integruje vzdělávací oblasti a průřezová témata tak, aby reflektoval aktuální potřeby nastupující generace. Klade důraz na rozvoj klíčových kompetencí, podporuje mezipředmětové vazby a propojuje výuku s reálným životem. Cílem je připravit žáky na aktivní občanský, profesní a osobní život v měnící se společnosti.“
KLÍČOVÉ PRVKY ROZŠÍŘENÉHO CÍLE
Integrované vzdělávací oblasti: Propojování témat napříč předměty (např. propojení přírodních věd s technikou a matematikou) podporuje komplexní porozumění a aplikaci znalostí v praxi.
Rozvoj klíčových kompetencí: Zaměření na kompetence, jako je kritické myšlení, komunikace, spolupráce a digitální gramotnost, připravuje žáky na výzvy současného světa.
Propojení s reálným životem: Začlenění reálných situací a problémů do výuky (např. prostřednictvím projektového vyučování) zvyšuje motivaci žáků a jejich připravenost na praktický život.
Podpora osobního rozvoje a wellbeingu: Vytváření bezpečného a podnětného školního prostředí, které podporuje duševní pohodu a sociální dovednosti žáků.
Flexibilita a individualizace výuky: Přizpůsobení výuky individuálním potřebám žáků a podpora jejich silných stránek, včetně dětí s podpůrnými opatřeními a dětí nadaných.
Kvalitní pedagogický tým, je základním pilířem. Tým lidí, kteří sdílí hodnoty školy, mají zájem a snahu je aktivně rozvíjet i podporovat, aktivně napomáhají rozvoji školy. Jsou zásadním předpokladem úspěchu celého vzdělávání. Jsou těmi, kteří mohou svojí vášní zažehnout plamen chuti se rozvíjet v každém z dětí. Pedagogové školy jsou připraveni se takové výzvy aktivně chopit a přispívat k rozvoji školy. Škola zachovává prostor pro učitelskou autonomii, která je zarámována smysluplnými, srozumitelně nastavenými standardy výuky.
Zapojení školy i lesní mateřské školy do mezinárodních projektů představuje strategický krok k obohacení vzdělávacího prostředí, posílení profesního růstu pedagogů a rozvoji klíčových kompetencí žáků.
Přínosy mezinárodní spolupráce
Rozvoj jazykových a interkulturních dovedností, posílení komunitních vztahů
Účast na projektech, jako je Erasmus+ nebo eTwinning, umožní žákům a pedagogům aktivně používat cizí jazyky a poznávat různé kultury. Umožní výměnu získaných zkušeností a posílí vztahy mezi dětmi, rodiči a pedagogy z různých zemí .
Profesní rozvoj pedagogů
Mezinárodní projekty poskytnou učitelům příležitosti k profesnímu růstu prostřednictvím stáží, jazykových kurzů a sdílení osvědčených pedagogických metod. Sdílení zkušeností.