Pilotní ověřování MŠMT se týká modelových školních vzdělávacích programů (mŠVP), které se liší přístupem k tvorbě ŠVP (předmětový, integrovaný, tematický) a mají sloužit jako inspirace pro školy. V období od června 2025 do října 2026 bude ověřování probíhat na 100 vybraných školách, které získají metodickou podporu a šanci ověřit si na vlastní praxi tyto nové modely.
Věříme, že příroda je nejlepším učitelem. Naše škola staví na přirozené zvídavosti dětí, touze objevovat svět kolem sebe i potřebě neustálého pohybu. Proto vzdělávání u nás probíhá nejen v učebnách, ale především venku – v lese, na louce, u potoka.
Náš školní vzdělávací program je skložen z integovaných předmětů (Tvořivé myšlení a manipulace, Příroda a já, Společnost nebo Umění) i předmětů samostatně stojích (Anglický jazyk, Geografie nebo Informatika). Základními principy, které ve vyučování využíváme, jsou: hledání souvislostí formou badatelského přístupu, projektového vyučování a zážitkového učení v reálném prostředí. Děti vedeme nejen k samostatnosti a odpovědnosti za sebe i své okolí, ale také k týmové spolupráci za současného definování rolí a přebírání zodpovědnosti za finální výstup. Rozvíjíme u nich kritické myšlení, posilujeme respekt k přírodě jako nedílné součásti našeho života.
Tímto přístupem připravujeme děti na život v měnícím se světě. K tomu potřebují získat vnitřní rovnováhu, odolnost čelit změnám a tlakům, které život přináší a schopnost učit se z vlastních zkušeností. Klademe důraz nejen na znalosti, ale také na jejich charakter a postoje.
Naším cílem je poskytnout všem žákům potřebnou míru podpory spolu s laskavým přístupem, vytvořit co nejlepší podmínky, uspořádat prostředí tak, aby měl každý možnost zažít úspěch.
Náš školní vzdělávací program (ŠVP) aktuálně přepracováváme v souladu s novým mŠVP - konkrétně s integrovaným ŠVP. Tento model umožňuje uspořádávat vzdělávací obsah vybraných předmětů do komplexnějších oblastí, které se tím propojí. Budeme tak mít možnost více zrcadlit specifika naší školy i způsob vyučování. Důraz klademe na mezipředmětové vazby, projektovou výuku a propojení s reálným životem. Chceme děti ve všech ohledech připravit na další život a to nejen školní.